Culoarea anului 2026 a fost aleasă! „Cloud Dancer” este nuanța care va domina moda, machiajul și decorul anul viitor
După o numărătoare inversă atât de mult aşteptată în lumea designului, culoarea anului 2026 a fost anunţată de Pantone Color Institute, iar aceasta este „Pantone 11-4201 Cloud Dancer”.
„Cloud Dancer” este culoarea anului 2026, potrivit Pantone
Pe măsură ce tehnologia câștigă tot mai mult teren în viața de zi cu zi, Cloud Dancer reprezintă „o influență liniștitoare într-o societate frenetică, redescoperind valoarea considerației măsurate și a reflecției liniștite”, a declarat Leatrice Eiseman, director executiv al institutului, pentru CNN. Culoarea este „asociată cu noi începuturi” și „simbolizează dorința noastră de a o lua de la capăt”, a mai spus Eiseman.
„Culoarea anului” este văzută de mulţi ca reprezentând momentul cultural actual. Acest anunț anual atât de așteptat este despre mai mult decât o simplă nuanţă de vopsea care să ne inspire alegerile de design.
Pantone Color Institute, care are sediul în Carlstadt, New Jersey, alege „culoarea anului” începând din 2000, când nuanţa desemnată câştigătoare la ediţia sa inaugurală a fost „Albastru Cerulean”, descrisă pe site-ul institutului ca oglindind „culoarea cerului într-o zi limpede ca un cristal, care reflectă dorinţa noastră de pace şi relaxare la intrarea în noul mileniu”, potrivit Agerpres.
Care e semnificația nuanței alese de Pantone
„Un alb neutru impunător, a cărui prezență acționează ca o șoaptă de calm și pace într-o lume zgomotoasă. Pantone 11-4201 Cloud Dancer simbolizează o influență liniștitoare într-o societate care redescoperă valoarea reflecției liniștite. Un alb impregnat de seninătate, care invită la o relaxare și o concentrare adevărate, permițând minții să rătăcească și creativității să respire. În mișcare și în pauză, culoarea Pantone a anului 2026, PANTONE 11-4201 Cloud Dancer, plutește între lumină și eter, un calm viu care invită la reînnoire, viziune în seninătate și eliberare creativă”, se arată pe pagina de Instagram a Pantone.
Alegerea de anul trecut a fost Mocha Mousse, o discretă nuanţă caldă de maro ciocolată şi cafea. Culoarea anului 2024 a fost „Peach Fuzz", descrisă ca semănând cu „o piersică delicată, catifelată, al cărei spirit atotcuprinzător îmbogăţeşte mintea, corpul şi inima”.
Pentru a decide asupra culorii anului, Laurie Pressman de la Pantone Color Institute a dezvăluit anterior că o „echipă globală de experţi în culori” cercetează în amănunţime diverse aspecte din industria de divertisment, artă, modă, toate domeniile de design, destinaţiile de călătorie, stilurile de viaţă, „stilurile de joacă sau evadările plăcute”, precum şi condiţiile socioeconomice pentru a identifica cele mai pertinente influenţe.
Cum porți culoarea anului în ținute și machiaj
Prin dezvăluirea unei nuanţe menite să reflecte cultura prin limbajul culorilor, Pantone prognozează, de asemenea, ceea ce urmează în tendinţele de design vestimentar.
Deși diferite nuanțe de alb sunt de mult timp omniprezente în modă, „Cloud Dancer” întruchipează în mod specific siluetele vaporoase și țesăturile naturale, precum penele, a spus Leatrice Eiseman.
Unele dintre aceste tendințe sunt deja evidente. Penele au fost prezente la Met Gala din acest an, să nu uităm de spectaculoasa rochie alba a Dianei Ross.
De asemenea, rochia pe care Emma Stone a purtat-o la Festivalul de Film de la Veneția avea margini bufante, în timp ce Rosalía a preferat modele vaporoase, curate, albe, în timpul promovării albumului său aclamat de critici, „Lux”, luna trecută, scrie CNN.
Înainte de a deveni gigantul culorilor care este astăzi, Pantone a fost o tipografie comercială care purta un alt nume. Când Lawrence Herbert, un tehnician cu pregătire în chimie, a fost angajat de corporaţie în anii 1950, a identificat o problemă recurentă în munca sa. Atunci când solicitau copii tipărite, de broşuri sau postere, clienţii se străduiau să vorbească despre culoare cu acurateţe. Pentru a obţine culoarea dorită, după cum a declarat fiul lui Herbert, Richard, fost preşedinte al Pantone, aceştia trebuiau să trimită o mostră reală a culorii.
În 1963, Lawrence a găsit soluţia. El a dezvoltat Pantone Matching System (PMS) ca o modalitate de standardizare a reproducerii culorilor, astfel încât copiile tipărite să corespundă originalului, indiferent de dispozitivul de imprimare. El a obţinut sprijinul producătorilor de cerneală pentru standardul său de culoare, mai întâi în SUA şi ulterior în Europa şi Asia, arată News.ro.
Pantone şi-a extins gama de pigmenţi, iar până în 1968 a devenit standardul industriei.