Bill Gates, fondatorul Microsoft și unul dintre cei mai bogați oameni din lume, a vorbit recent despre fiica sa cea mică, Phoebe, și despre parcursul acesteia spre o carieră independentă. Într-un interviu pentru The New York Times, miliardarul de 69 de ani a povestit că, deși a fost pregătit să o sprijine financiar dacă i-ar fi cerut ajutorul, Phoebe a ales să-și construiască propriul drum.
Phoebe Gates, în vârstă de 22 de ani, a absolvit Universitatea Stanford anul trecut, unde a studiat Biologia Umană. În loc să urmeze o carieră tradițională, ca frații săi Jennifer (medicină) și Rory (politică), Phoebe s-a îndreptat către lumea modei și a tehnologiei. Ea și colega sa de cameră, Sophia Kianni, au lansat recent aplicația Phia, un instrument de comparare a prețurilor pentru articole noi și second-hand de la peste 40.000 de retaileri.
Gates a mărturisit că inițial a fost îngrijorat că Phoebe îi va cere bani pentru a-și finanța start-up-ul. „M-am gândit: «Vai, o să vină și o să întrebe»”, a spus el. Deși era dispus să o ajute, a recunoscut că ar fi fost o situație dificilă: „Aș fi ținut-o în lesă scurtă și aș fi făcut evaluări riguroase de afaceri. Probabil aș fi fost prea blând, dar m-aș fi implicat.” Din fericire, Phoebe și partenera sa au reușit să atragă fonduri pe cont propriu: 100.000 de dolari de la Soma Capital, o subvenție de 250.000 de dolari de la Stanford și încă 500.000 de dolari de la investitori providențiali.

Sprijinită moral de părinții săi, Phoebe a ales să înfrunte provocările antreprenoriatului fără a apela la averea familiei. Mama sa, Melinda French Gates, a încurajat această abordare, considerând că este o oportunitate reală de învățare, chiar și prin eșec.
Deși noua sa aventură antreprenorială a stârnit interes și admirație, Phoebe a fost și ținta unor critici pe rețelele sociale, unii comentatori punând sub semnul întrebării autenticitatea luptei sale, având în vedere privilegiile familiale. Tânăra a recunoscut într-un interviu: „Dacă afacerea are succes, oamenii vor spune că este datorită familiei mele. Și o mare parte din asta este adevărat. Dar simt și o presiune internă imensă să reușesc.”
Phia a fost lansată oficial pe 24 aprilie, cu o strategie de monetizare bazată pe link-uri de afiliere. De asemenea, Phoebe și Sophia au lansat un podcast, The Burnouts, unde vorbesc despre provocările întâmpinate de tinerele femei în cultura corporativă.