crestere copil
Parenting

Un nou studiu al cercetatorilor de la Universitatea Lomo Linda sugereaza ca un comportament distant al parintelui fata de copilul sau poate avea efecte negative asupra sanatatii micutului, precum imbatranirea prematura sau un risc crescut de a dezvolta diferite boli.

Atitudinea rece a parintilor ii afecteaza pe copii la nivel genetic. Ce au aflat cercetatorii

"Modul in care cineva este crescut pare sa spuna o poveste care este interconectata cu genetica lor", a spus autorul studiului, Dr. Raymond Knutsen, conform New York Post.

Cercetarea a descoperit ca telomerii participantilor care au avut mame distante au fost, in medie, cu 25% mai mici decat telomerii subiectilor care au simtit constant sustinerea celor care le-au dat viata.

Ce sunt telomerii

"Telomerii au fost numiti un ceas genetic, dar acum stim ca, odata cu cresterea stresului, telomerul se scurteaza si riscul unor serii de boli creste, precum si decesul prematur", a mai spus Dr. Knutsen.

Telomerul reprezinta o regiune de ADN repetitiv situat la capatul fiecarui cromozom liniar a majoritatii organismelor eucariote si a unor procariote.

Rolul principal al telomerilor este de a impiedica unirea a doi cromozomi prin unirea neomoloaga a capetelor. Telomerii se scurteaza odata cu trecerea anilor si din cauza unor maladii. Exista teorii care leaga micsorarea lungimii telomerilor de procesul imbatranirii si de aparitia unor boli specifice batranetii, si implicit, durata vietii individului de lungimea telomerilor.

Odata cu diminuarea importanta a telomerilor, cromozomul isi pierde stabilitatea si apar numeroase rearanjari cromozomice determinand moartea celulara (apoptoza), sau intrarea intr-o stare numita senescenta replicativa.

Sursa foto: iStock/ Getty Images

Etichete: copii , studiu

Intrebarea zilei

Considerați că banii sunt motiv de ceartă în relația de cuplu?

Partenerii Nostri