succes cariera
Despre Tine

Persoanele atragatoare tind sa fie mai norocoase in privinta carierei. Cercetarile au aratat ca persoanele considerate atractive sunt platite mai bine, primesc evaluari mai bune la locul de munca si au mai multe sanse sa fie angajati. S-a dovedit chiar ca CEO care arata bine aduc un profit mai bun pentru companiile lor.

Succesul in cariera depinde de aspectul fizic? Ce au descoperit oamenii de stiinta

Persoanele atragatoare tind sa fie mai norocoase in privinta carierei. Cercetarile au aratat ca persoanele considerate atractive sunt platite mai bine, primesc evaluari mai bune la locul de munca si au mai multe sanse sa fie angajati. S-a dovedit chiar ca CEO care arata bine aduc un profit mai bun pentru companiile lor.

In mare parte, acest lucru se datoreaza faptului ca marile companii sunt de parere ca angajatii atractivi din punct de vedere fizic vand mai bine. Totusi, in ultima perioada, in reclamele de televiziune, de exemplu, retailerii si alte companii folosesc din ce in ce mai multi oameni reali- cu toate defectele lor fizice- mai degraba decat modele photoshopate pentru a oferi brandurilor lor un sentiment "autentic".

Legatura dintre atractivitate si cariera. Oamenii de stiinta au realizat trei studii

In primul studiu realizat de echipa de cercetatori, acestia au dorit sa inteleaga mai bine modul in care consumatorii raspund angajatilor atractivi.

309 studenti au fost invitati sa citeasca un scenariu conform caruia iau cina la restaurant. Apoi li s-a cerut sa priveasca imaginea unei persoane care ar fi fost ospatarul lor. Participantii au vizualizat la intamplare fie un angajat ale carui trasaturi faciale au fost editate pentru a obtine un nivel mic sau ridicat de atractivitate, bazat pe cercetarile anterioare care definesc frumusetea. De asemenea, ei si-au evaluat si propria atractivitate.

Apoi, participantii au trebuit sa evalueze aspectul fizic al angajatului, cat de apropiati s-au simtit de el, dar si calitatea serviciilor.

Apropierea simtita de consumator fata de cel care l-a servit era corelata cu modul in care acesta a evaluat serviciile primite, au aratat rezultatele. Adica, daca se simteau la distanta fata de ospatar, aveau sanse mai mari sa ii dea note mici acestuia. Mai mult, persoanele care il considerau atractiv pe ospatar, dar nu si pe ele, erau mai predispuse sa simta distanta dintre ele si angajat.

Domeniul in care angajatii atractivi sunt dezavantajati

Atunci cercetatorii au vrut daca aceasta distanta era mai mult despre modul in care percep propria persoana.

In cadrul unui al doilea studiu, 237 de pasageri au fost rugati sa citeasca un scenariu despre serviciile oferite de un insotitor de zbor si sa vizualizeze o imagine a angajatului. La fel ca in primul studiu, participantii au privit fie insotitori de zbor atractivi, fie neatractivi.

Oamenii de stiinta au constatat ca participantii care se considerau mai putin aratosi se simteau mai la distanta de un insotitor de zbor atractiv si, de asemenea, erau sanse mai mari sa perceapa serviciul ca fiind de calitate slaba. In plus, participantii au spus ca nu exista o legatura intre frumusete si pricepere, acestia avand tendinta de a evalua serviciile angajatilor atractivi ca fiind de calitate scazuta.

Un al treilea studiu, in care au fost examinati consumatorii dintr-un centrul comercial care tocmai au avut o intalnire fata in fata cu un angajat, a confirmat rezultatele primelor doua cercetari.

Deci, intr-o lume care admira si angajeaza oameni frumosi, cercetarile sugereaza ca exista un potential dezavantaj, cel putin in sectorul serviciilor, conform Business Insider.

Sursa foto: Shutterstock

Intrebarea zilei

Cum vă petreceți prima lună de vară?

Partenerii Nostri