par sanatos
Frumusete

Ce să mănânci pentru a avea un păr frumos. 8 alimente de introdus în dieta zilnică

Oricat de scumpe ar fi sampoanele si balsamurile de pe piata, ele nu vor fi suficiente pentru un par frumos fara nutrientii esentiali de care firele au nevoie pentru a straluci.

Calitatea, sanatatea si frumusetea parului depind in mare masura de combinatia potrivita de proteine, grasimi, vitamine si minerale. Toate sunt usor de asimilat cu ajutorul adoptarii unei diete corespunzatoare.

Iata ce alimente trebuie sa introduci in regimul de zi cu zi pentru a te asigura ca ai o podoaba capilara ca-n reviste

Morcovi

Nu doar ca imbunatatesc vederea; morcovii contribuie la cresterea si ingrosarea firelor de par. Bogati in vitamina A, ei intaresc radacinile si reduc caderea parului.

Stridii

Stridiile sunt foarte sanatoase si reprezinta cea mai bogata forma naturala de zinc. Acesta este excelent pentru intarirea scalpului si prevenirea matretii.

Dovleac

"Sebumul este o substanta uleioasa, ceroasa din glandele corpului si, in cantitatea potrivita, va poate ajuta sa va pastrati scalpul si parul moi si strlucitoare", sustin specialistii Threads Bed, citati de Femail.

Dovleacul contine vitamina A si astfel ajuta organismul sa produca sebum, care la randul sau va contribui la oferirea unui aspect lucios al parului.

Carne slaba

Ca si vitamina A, proteina este vitala pentru cresterea sanatosa a firelor de par. Puiul si carnea de vita sunt ideale pentru un consum frecvent. Pestele, migdalele si soia sunt de asemenea o optiune buna, la fel o doza zilnica de colagen marin.

"Parul trebuie hranit din interior - sanatatea lui generala, similar cu restul corpului, depinde de hrana ingerata", a dezvaluit anterior, pentru Femail, medicul Peta Carrige.

Linte

Deficitul de fier este frecvent in randul doamnelor si domnisoarelor, iar el nu afecteaza doar sanatatea generala, ci ingreuneaza procese precum cresterea parului.

Legumele bogate in fier sunt minunate pentru cresterea sanatosa a firelor, iar lintea poate fi adaugata cu usurinta la supe, salate si chiar burgeri.

Somon

Consumul regulat de ton impiedica parul sa cada sau sa se rareasca: "Pestele gras, inclusiv somonul, macroul si sardinele vor contribui foarte mult la pastrarea parului lucios. Un consum de 3-4 ori pe saptamana va avea rezultate vizibile".

Nuci

Nucile ofera organismului vitamina E, care este un nutrient esential pentru un par sanatos: "Introducerea nucilor in dieta poate imbunatati circulatia sangelui la nivelul scalpului si echilibra productia uleiurilor", au spus specialistii Threads Bed.

Spanac

Nu numai ca ajuta la imbunatatirea sanatatii foliculilor si la repararea firelor afectate, dar poate ajuta chiar si la calmarea scalpului si stimularea cresterii.

Foto: Shutterstock

Intrebarea zilei

Sunteți impulsivi când vine vorba de cumpărături sau luați doar strictul necesar?

Partenerii Nostri