Gustări sănătoase
Sanatate

Sandvișuri sănătoase / Shutterstock

Gustări sănătoase. Cum să obții sandvișuri delicioase, potrivit nutriționiștilor

Puteți obține o gustare foarte sănătoasă sau un prânz delicios chiar din sandvișul preferat. Trei nutriționiști celebri în SUA au împărtășit celor de la Insider câteva reguli de aur pentru a crea o masă cu ingrediente bogate din punct de vedere nutritiv.

Iată câteva sugestii care vă vor ajuta să pregătiți sandvișuri gustoase și sănătoase, potrivit experților în nutriție.

Atenție la pâinea pe care o alegeți!

Există numeroase opțiuni pe piață, dar unele sunt mai potrivite organismului nostru decât altele.

„Folosirea pâinii din cereale integrale este o modalitate excelentă de a adăuga fibre și substanțe nutritive în dietă”, consideră Rachael Hartley, dieteticiană și autoare a „Gentle Nutrition”.

„Pâinea cu maia este o altă alegere excelentă, mai ales pentru persoanele cu diabet sau cu alte afecțiuni care au impact asupra glicemiei”, a adăugat ea.

Lipie atunci când pregătești un sandviș pentru prânz

Vanessa Rissetto, cofondatoarea Culina Health, spune că adesea recomandă lipiile bogate în fibre, în loc de pâinea feliată pentru sandviș.

„Lipiile sunt o modalitate foarte bună de a face economie la calorii și de a adăuga fibre care să vă mențină în formă”, a spus ea.

Adaugă legume!

Rachael Hartley este de părere că ar trebui folosite mai des în sandvișuri spanacul, ardei roșii copți, castraveții sau roșiile.

„Să adaugi legume în sandvișul tău este o bună modalitate de a obține un gust mereu fresh, dar și de a beneficia de multe vitamine și minerale”. 

Gătește carnea acasă, în loc să cumperi mezeluri

Rissetto spune că majoritatea mezelurilor sunt procesate și nu fac bine colonului.

Nutriționista recomandă, de exemplu, carnea de curcan, de vită sau porc, gătită acasă la cuptor, pentru că astfel „ar fi redusă la minimum procesarea”. Apoi o feliați și o folosiți la sandvișuri.

Uleiul de măsline

Papilele tale gustative și nu numai îți vor mulțumi pentru cei câțiva stropi de ulei de măsline care pot da sandvișului tău un gust desăvârșit, mediteranean.

Kate Geagan, dietiticiană și autoare a „Go Green, Get Lean”, mărturisește că uleiul de măsline extra virgin este „arma ei secretă” atunci când prepară sandvișuri, pentru gustul deosebit, dar și pentru că este foarte sănătos, fiind bogat în antioxidanți, vitamina E și grăsimi de calitate. Uleiul de măsline este indicat pentru „o inimă sănătoasă, în lupta cu inflamațiile din corp, dar și pentru a-ți menține sistemul imunitar puternic”.

Ea recomandă, de exemplu, uleiul de masline în loc de maioneză sau de unt.

Creme sănătoase

„Cremele pe care să le întinzi pe un sandviș pot fi și ele o sursă fantastică de nutrienți”, spune Hartley.

Aceasta folosește pentru gustările ei pastă din avocado zdrobit (guacamole), hummus, pesto sau pastă de ardei roșii copți.

Muștarul bio este și el o opțiune cu multe beneficii pentru sănătate. Conține fier, calciu, seleniu, fosfor și antioxidanți. 

Dacă scopul tău este să scapi de kilogramele în plus, atunci este indicat să folosești un singur ingredient bogat în grăsimi. Rissetto spune că oamenilor le place să adauge în sandviș brânză, maioneză și avocado. „E în regulă dacă așa îți place. Dar dacă vrei să slăbești, atunci nu este o alegere bună. Trebuie să mergi pe un singur ingredient din toate cele trei”.

De exemplu, dacă îți place maioneza, folosește-o cu brânză slabă. Dacă adori avocado, combină-l cu brânză slabă și muștar. 

Iar o salată este mereu binevenită lângă orice sandviș.

Cum asociezi vinul cu mâncarea. Ponturi ca să devii un expert al gustului

Credit foto: Shutterstock 

Intrebarea zilei

Considerați că banii sunt motiv de ceartă în relația de cuplu?

Partenerii Nostri