intermitent fasting
Sanatate

Nu este de mirare ca postul intermitent este unul dintre cele mai populare tipuri de planuri alimentare. Aceasta presupune sa nu masori mancarea, sa consumi anumite shake-uri si nu este necesar sa masori caloriilor sau urmarea unui program strict de masa.

Totul despre dieta intermitent fasting. Ce schimbari fizice, mentale si emotionale poti experimenta daca o tii

Nu este de mirare ca postul intermitent este unul dintre cele mai populare tipuri de planuri alimentare. Aceasta este destul de simpla, avand in vedere ca nu trebuie sa fii atenta la numarul de calorii, sa consumi anumite shake-uri ori sa urmezi un program strict pentru mese.

Exista diferite modalitati de a tine acest regim. Multe persoane tin dieta 16:8, in care nu se mananca nimic timp de 16 ore si apoi restrictia dispare in urmatoarele 8 ore. Altii apeleaza la regimul 5:2, in care se reduce drastic caloriile doar doua zile pe saptamana. O alta varianta este postul timp de 24 de ore, o zi in fiecare luna.

Indiferent de metoda, postul intermitent poate sa nu fie potrivit pentru toata lumea. Inainte de a il incerca, iata ce se poate intampla cu tine, din punct de vedere fizic, mental si emotional:

  • S-ar putea sa slabesti

Multi experti in domeniul sanatatii, inclusiv antrenorul personal Jilian Michaels, spun ca postul intermitent nu este tocmai grozav daca vrei sa slabesti. Acest lucru se intampla din cauza ca nu mananci neaparat mai putin sau ca reduci numarul caloriilor. Exista doar decalaje mai lungi in ziua in care nu consumi niciun aliment.

Deci, singurul mod in care poti slabi este sa reduci aportul caloric in timpul orelor in care este permis sa te hranesti.

Daca mananci doar opt ore pe zi, de asemenea, este mai putin probabil sa ai o masa chiar inainte de culcare. Metabolismul devine mai lent inainte si in timpul somnului.

  • Ar putea sa iti fie foame

Acest lucru se intampla fiindca organismul este obisnuit sa foloseasca glucoza- un zahar care provine din alimentele pe care le consumam- pentru combustibil pe parcursul zilei. Cand aceasta lipseste, corpul trimite semnalul si senzatia de foame apare.

Odata ce nu mai primeste hrana, organismul arde grasimile depozitate. Si, pe masura ce petreci mai mult timp tinand post, corpul tau va deveni din ce in ce mai eficient la arderea lor.

  • Niveluri de energie si starile tale vor fluctua

Cercetarile au aratat ca postul ii poate determina pe unii oameni sa se simta obositi, ametiti, irascibili si deprimati. "La inceput, nivelul de energie ar putea fi scazut, deoarece nu veti primi nutrientii de care aveti nevoie", a spus dieteticianul Sharon Zarabi.

Pe masura ce corpul se obisnuieste cu postul intermitent, nivelul de energie creste. "Corpul tau devine mai eficient in utilizarea energiei si acest lucru ajuta la imbunatatirea starii de spirit, a capacitatii mentale si performantelor", a mai explicat Zarabi.

  • Sanatatea intestinala se poate imbunatati

Multe persoane care tin aceasta dieta au observat o imbunatatire a sanatatii digestive. Postul ofera intestinului sansa de a se odihni, intrucat sistemul digestiv nu trebuie sa faca fata efectelor inconfortabile ale consumului de alimente.

  • Poate reduce riscul de boli cronice

Conform studiilor recente, dieta intermitent fasting a fost legata de un risc mai mic de boli cardiovasculare sau cronice, precum diabet.

Pe langa acest lucru, postul intermitent poate ajuta la scaderea tensiunii arteriale, a colesterolului si a trigliceridelor.

Totusi, desi ofera numeroase beneficii, expertii in sanatate recomanda intalnirea cu un dietetician sau medic.

Sursa foto: Shutterstock

Intrebarea zilei

Cum vă petreceți prima lună de vară?

Partenerii Nostri