Dieta Pegan - Ce este, cum se urmează și care sunt beneficiile pentru sănătate

Dieta Pegan este o dietă "hibrid", care combină dieta paleo - ce se concentrează pe alimentele întregi, care pot fi fi vânate sau culese, cum ar fi fructele, legumele, carnea și nucile - și dieta vegană, în care mănânci doar alimente pe bază de plante.

Scopul dietei Pegan este de a avea o alimentație bogată în nutrienți, care constă în aproximativ 75% alimente pe bază de plante şi 25% din surse animale. Se accentuează consumul de alimente întregi, proaspete, care sunt produse în mod sustenabil, cu efecte limitate asupra mediului. Dieta limitează și alimentele procesate, iar produsele lactate și glutenul sunt interzise.

Ce poți mânca în dieta Pegan?

Dieta pegan se concentrează pe consumul de alimente „curate”. Acestea pot fi:

  • Fructe
  • Legume, mai ales cele cu un nivel scăzut de amidon sau cu un indice glicemic scăzut, cum ar fi broccoli, morcovi, mazăre și roșii
  • Nuci, precum migdale, fistic sau nuci
  • Semințe, precum chia, in și dovleac
  • Carne de la animale hrănite cu iarbă, cum ar fi carnea de vită, puiul și carnea de porc
  • Pește bogat în grăsimi și sărac în mercur, cum ar fi somonul, heringul și codul
  • Ouă
  • Boabe fără gluten (din când în când) precum quinoa, orez brun, ovăz și amarant
  • Puteți include zahăr în dieta pegan, dar numai ocazional

Alimente interzise în dieta Pegan

Glutenul și produsele lactate sunt interzise în această dietă. De asemenea, va trebui să eliminați sau să limitați unele dintre alimentele procesate care au aditivi folosiți pentru un termen de valabilitate mai lung.

Alimentele de evitat din dieta Pegan includ:

  • Pâine, paste, produse de patiserie, cereale, granola și bere
  • Lapte de vacă, iaurt și brânză
  • Leguminoasele precum fasolea, mazărea și linte
  • Alimente tratate cu pesticide
  • Orice conține conservanți sau culori artificiale, arome sau îndulcitori

Citeşte şi: Dieta balerina - alimente permise și interzise. Ce mănânci și ce nu ca să slăbești un kilogram pe zi

Există beneficii pentru sănătate cu dieta Pegan?

Niciun studiu aprofundat nu a analizat efectele asupra sănătății și posibilele beneficii ale dietei Pegan. Experții spun că au nevoie de mai multe date înainte de a putea decide dacă e bună pentru sănătate. Dar mulți sunt de acord că o dietă pe bază de plante, care se concentrează pe fructe și legume bogate în fibre și sărace în amidon vă poate îmbunătăți starea generală de sănătate și poate reduce riscul de apariție a anumitor boli.

Citeşte şi: Alimente bogate în fier. Ce ar fi indicat să incluzi în dieta ta

Unele studii arată că dietele pe bază de plante pot reduce greutatea și pot reduce "colesterolul rău" din corp. Cu toate acestea, dieta Pegan poate fi greu de urmat din cauza eliminării glutenului, care îți poate lipsi corpul de subtanţe nutritive. Iar cercetările constată că includerea cerealelor integrale și a leguminoaselor în dieta zilnică ar putea îmbunătăți starea generală de sănătate.

Partenerii Nostri

FilmNow

Cine ar putea fi noul James Bond. Un actor cunoscut, analizat la modul cel mai serios de producători

DigiSport

Surpriză de proporții! Egor Kornev ar fi aflat de la David Popovici și a făcut totul public: ”Să nu afle iubita lui”

David Popovici (21 de ani) și Egor Kornev (22 de ani) s-au împrietenit la Campionatele Europene de natație de la Paris.

ProFM

Paris Jackson s-a întâlnit prima dată cu mama ei abia la 15 ani: "Era în sufragerie cu bunica mea. I-am zis doar: Hei...

Paris Jackson s-a întâlnit prima dată cu mama ei abia la 15 ani: "Era în sufragerie cu bunica mea. I-am zis doar: Hei, mamă"

Digi World

NASA demontează teoria conspirației despre eclipsă. Pe rețelele sociale circula un zvon despre un proiect de zeci de...

NASA demontează teoria conspirației despre eclipsă. Pe rețelele sociale circula un zvon despre un proiect de zeci de miliarde de dolari

Digi Animal World

O pisică misterioasă, vopsită în roșu, observată în Texas. Oficialii trag un semnal de alarmă: „Nu încercați să o...

O pisică misterioasă, vopsită în roșu, observată în Texas. Oficialii trag un semnal de alarmă: „Nu încercați să o ajutați”

Kfetele

Horoscop 13 august 2026: O zodie va avea parte de o schimbare importantă cu privire la locuință

Consultă horoscopul zilei de 13 august 2026. Această zi este potrivită să vă înconjurați de oameni care chiar contează pentru voi, așa că nu uitați cât de important este să cereți...

Digi FM

Cine au fost femeile din viața lui Cristiano Ronaldo înainte de Georgina. Poveștile de iubire ale celebrului fotbalist

Cine au fost femeile din viața lui Cristiano Ronaldo înainte de Georgina. Poveștile de iubire ale celebrului fotbalist

Website-ul foloseşte cookies. Continuarea navigării pe website reprezintă acordul tău privind prevederile aplicabile disponibile aici.