shutterstock_1477582739
Sanatate

Dieta Paleo –ghid pentru începători și un plan alimentar. Ce să mănânci la fiecare masă ca să slăbești garantat

Dieta Paleo are la baza un concept alimentar inspirat din perioada preistorică și se bazează pe consumul de alimente integrale, acestea fiind considerate principala sursă de hrană obținută prin vânătoare.

Acest stil de viață bazat pe consumul de alimente neprocesate combinat cu o viață activă este indicat pentru a preveni obezitatea, diabetul sau afecțiuni ale inimii. Totodată, diverse studii sugerează că dieta Paleo ajută și la pierderea în greutate, fără a se ține cont de caloriile consumate.

Deși organismul fiecăruia este diferit, iar o dietă trebuie urmată în funcție de nevoile corpului nostru, noi îți punem la dispoziție o introducere către dieta Paleo și un plan alimentar, pe care îl poți adapta în funcție de nevoile și preferințele tale.

Ce să mănânci în dieta Paleo:

Alimente permise: carne, ouă, legume, fructe, nuci, semințe, ierburi aromatice, uleiuri
și grăsimi sănătoase.

De evitat: mâncăruri procesate, zahăr, băuturi răcoritoare, cereale, majoritatea produselor lactate, leguminoase, îndulcitori artificiali, uleiuri vegetale, margarină și grăsimi nesănătoase.
Încercați pe cât de mult posibil evitarea produselor procesate, optați în schimb pentru produse organice, cum sunt cele incluse în lista de mai jos:



Alimente permise în dieta Paleo



• Carne: carne de vită, miel, pui, curcan, carne de porc și altele.
• Pește și fructe de mare: somon, păstrăv, creveți, crustacee etc. Alegeți capturile sălbatice, dacă puteți.
• Ouă: alegeți ouă provenite de la găini crescute în aer liber.
• Legume: broccoli, kale, ardei, ceapă, morcovi, roșii etc.
• Fructe: mere, banane, portocale, pere, avocado, căpșuni, afine și multe altele.
• Tuberculi: cartofi, cartofi dulci,  napi etc.
• Nuci și semințe: migdale, nuci de Macadamia, nuci, alune, semințe de floarea soarelui, semințe de dovleac și multe altele.
• Uleiuri și grăsimi sănătoase: ulei de măsline extravirgin, ulei de cocoș, ulei de avocado și altele.
• Sare și condimente: sare de mare, usturoi, curcuma, rozmarin etc.

dieta paleo


O lista cu alimente de evitat în dieta Paleo


• Zahăr și sirop de porumb bogat în fructoză: băuturi răcoritoare, sucuri de fructe, bomboane, produse de patiserie, înghețată și multe altele.
• Cereale: pâine și paste, grâu, spelta, secară, orz etc.
• Leguminoase: fasole, linte și multe altele.
• Produse lactate: evitați majoritatea produselor lactate, în special cu conținut scăzut de grăsimi (unele versiuni ale Paleo includ lactate pline de grăsimi, cum ar fi untul și brânza).
• Unele uleiuri vegetale: ulei de soia, ulei de floarea soarelui, ulei de porumb, ulei de semințe de struguri, ulei de șofran și altele.
• Grăsimi trans: se găsesc în margarină și în diverse alimente procesate. De obicei denumite uleiuri „hidrogenate” sau „parțial hidrogenate”.
• Îndulcitori artificiali: aspartam, sucraloză, ciclamate, zaharină, acesulfam potasic. Folosiți în schimb îndulcitori naturali.
• Alimente foarte procesate: orice etichetat „dietă” sau „cu conținut scăzut de grăsimi” sau care conține mulți aditivi sau înlocuitori artificiali de masă.

Există și câteva excepții care va vor încânta pupilele gustative. Vinul și ciocolata neagră (70%) sunt permise în cantități mici, ba chiar fiind recomandate pentru beneficiile lor nutritive.

VEZI SI: Ce mănânci ca scapi de grăsimea de pe burtă. Dieta pentru un abdomen plat

VEZI SI:  Dieta balerina - alimente permise și interzise. Ce mănânci și ce nu ca să slăbești un kilogram pe zi

Un exemplu de meniu pentru dieta Paleo pentru o săptămâna:

 

Acest meniu este orientativ și poate fi ajustat conform nevoilor corpului vostru.

• Luni

Mic dejun: Ouă și legume prăjite în ulei de cocos. Un fruct.
Prânz: Salată de pui cu ulei de măsline. O mână de nuci.
Cină: Burgeri (fără chifle) prăjiți în unt, cu legume și puțină salsa.

• Marţi

Mic dejun: Bacon și ouă, un fruct.
Prânz: Burgeri rămași din ziua precedentă.
Cină: Somon prăjit în unt, cu legume.

• Miercuri

Mic dejun: Carne cu legume (resturi din ziua precedentă).
Prânz: Sandwich într-o frunză de salată, cu carne și legume proaspete.
Cină: Prăjiți carnea de vită tocată cu legume. Câteva fructe de pădure.

• Joi

Mic dejun: Ouă și un fruct.
Prânz: Resturi din ziua precedentă. O mână de nuci.
Cină: Carne de porc prăjită cu legume.

• Vineri

Mic dejun: Ouă și legume prăjite în ulei de cocos.
Prânz: Salată de pui cu ulei de măsline. O mână de nuci.
Cină: Friptură cu legume și cartofi dulci.

• Sâmbătă

Mic dejun: Bacon și ouă cu o bucată de fructe.
Prânz: Resturi de friptură și legume din ziua precedentă.
Cină: Somon la cuptor cu legume și avocado.

• Duminică

Mic dejun: Carne cu legume (resturi din ziua precedentă).
Prânz: Sandwich într-o frunză de salată, cu carne și legume proaspete.
Cină: Aripi de pui la grătar cu legume și salsa.

VEZI SI: Dieta Mediteraneană, reguli și beneficii. Cum poți slăbi 4 kg în 6 zile

Gustări simple Paleo

Nu este nevoie să mâncați mai mult de trei mese pe zi, dar dacă vă este foame, iată câteva gustări Paleo care sunt simple și accesibile:

• Morcovi
• Ouă fierte tari
• O bucată de fruct
• O mână de nuci
• Resturi din ziua precedentă
• Felii de mere cu niște unt de migdale
• Un castron de fructe de pădure 

Intrebarea zilei

Vă veți face vaccinul împotriva Covid-19 când acesta va fi disponibil?

Partenerii Nostri

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. peroz.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google LLC google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utmt, __utmb, __utmc, __utmz
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY, APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
auth_token, twll, secure_session, guest_id, __utma, remember_checked, remember_checked_on
Pinterest pinterest.com Vezi politica de confidenţialitate
_utma, _utmz, _b, _pinterest_cm, _pinterest_pfob, csrftoken
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Trimite
Vezi aici politica de confidențialitate