birou
Sanatate

Nu este nici un secret faptul ca statul pe scaun ore bune poate avea consecinte grave asupra sanatatii. De la dureri de spate, chiar la probleme complicate, cum ar fi cresterea predispozitiei la bolile de inima. De asemenea, holbatul la monitor si tastarea timp de cateva ore, cu putina activitate fizica, ne poate seca de energie.

3 activitati care te scapa de stresul si problemele de sanatate cauzate de munca la birou

Nu este nici un secret faptul ca statul pe scaun ore bune poate avea consecinte grave asupra sanatatii. Ele pot cauza de la banale dureri de spate, pana la probleme complicate, cum ar fi cresterea predispozitiei la bolile de inima. De asemenea, privitul la monitor si tastarea timp de cateva ore, cu putina activitate fizica, ne pot seca de energie.

Din fericire, este posibil sa usurezi tensiunea si disconfortul fizic si mintal cauzat de locul de munca. Potrivit Elle.com, aceste trei lucruri simple pe care le poti face in fiecare seara te pot ajuta sa eliberezi o parte din stres.

Acorda mai multa atentie pielii

Petrecand ore intregi uitandu-te la ecranul telefonului sau al computerului, fata ta este automat expusa la lumina albastra care iti poate afecta somnul, provoca probleme de sanatate si declansa boli, conform Harvard Medical School.

In plus, lumina poate contribui la imbatranirea prematura a pielii - decolorarea, aparitia ridurilor si pierderea elasticitatii.

Academia Americana de Dermatologie recomanda folosirea unei creme pentru a diminua semnele de imbatranire in zonele sensibile.

Fa exercitii pentru ochi

In cazul in care computerul iti este partener de birou, este posibil sa te confrunti in viitor cu probleme oftalmologice. Un studiu publicat de Jurnalul International de Stiinte ale Sanatatii a descoperit ca peste 70% din populatie se confrunta cu un fel de simptome dureroase de pe urma expunerii la ecranele calculatoarelor.

Potrivit Institutului National de Sanatate, indicat este sa dedici cateva minute unor exercitii simple pentru ochi care te vor ajuta la combarea problemelor precum vederea incetosata, durerile de cap sau uscaciunea. Acestea te vor ajuta sa ai un somn linistit si o zi de lucru mai productiva.

Exemple de exercitii:

a. Tine-ti degetul la o distanta mica de fata si concentreaza-te asupra lui. Pastrandu-ti focusul asupra lui, du-l la o distanta mai mare de fata, astfel incat sa ai bratul intins. Acum priveste peretele din spatele degetului, apoi intoarce-ti privirea pe deget si adu-l spre fata. Relaxeaza-ti ochii si repeta exercitiul de cateva ori.

b. Imagineaza-ti cifra opt pe podea, la aproximativ 10 pasi in fata ta. Urmareste cu atentie figura pentru aproximativ un minut, schimband directiile la jumatatea drumului.

Fa yoga

Fundatia Nationala de Somn spune ca persoanele care includ yoga in rutina lor se pregatesc de culcare mai devreme, adorm mai repede si se odihnesc mai mult. Yoga ajuta la ameliorarea tensiunii si stresului.

Intrebarea zilei

Cum vă petreceți prima lună de vară?

Partenerii Nostri