Ce alimente poți mânca pe săturate fără să te îngrași/ Shutterstock
Sanatate

Ce alimente poți mânca pe săturate fără să te îngrași/ Shutterstock

Ce alimente poți mânca pe săturate fără să te îngrași. Ele au numeroase beneficii asupra sănătății

Nu există alimente fără calorii, însă există alimente pe care le poți consuma fără să-ți faci griji în ceea ce privește depunerea kilogramelor în plus. Iată ce alimente poți mânca pe săturate fără să te îngrași!

Potrivit nutriționistului Dr. Lisa Young, aceste alimente se încadrează în cele două categorii: fructe și legume fără amidon. Poți consuma aceste alimente fără să te îngrași, datorită faptului că ele sunt formate în mare parte din apă, au un conținut scăzut de calorii și conțin fibre, care îți vor da senzația de sațietate. 

Deși aceste fructe și legume sunt bogate în proteine, ele sunt pline și de o mulțime de vitamine, antioxidanți și alți nutrienți care au numeroase beneficii pentru sănătatea ta. 

Varza 

Varza este unul dintre puținele alimente care conțin acizi grași Omega 3, nutrienți care se găsesc, de obicei,  în pește. Aceasta conține puține calorii și are în componența sa multe fibre, fapt pentru care o poți consuma frecvent. 

Afine 

Afinele sunt cunoscute pentru conținutul lor de antioxidanți. Aceste fructe conțin mai mulți antioxidanți decât orice alte fructe și sunt bogate și în fibre. Totodată, ele au și foarte puține calorii. De exemplu, o cană de afine are doar 85 de calorii. 

Citește și: Cinci alimente care te vor ajuta să „învingi” insomnia și să dormi ca un bebeluș

Castravete

Acesta este o sursă bogată de apă și conține doar 16 calorii per porție. Semințele și coaja conțin cea mai mare parte a valorii nutriționale, așa că, data viitoare când vei mânca un castravete, ai grijă să nu-l mai cureți. Semințele și coaja furnizează atât fibre, cât și o formă de vitamina A, cunoscută sub numele de beta-caroten, care este foarte bună pentru ochi. 

Roșii

Roșiile sunt cunoscute pentru faptul că au în conținutul lor licopen, un carotenoid care previne bolile cronice și, de asemenea, conferă fructului culoarea roșie. Pe lângă licopen, roșiile sunt bogate în vitaminele A, C și B2, precum și în acid folic, crom, potasiu și fibre. Deși conține foarte mulți nutrienți, o roșie de mărime medie are doar 25 de calorii. 

Grapefruit

De-a lungul timpului, grapefruitul a fost considerat fructul minune în dietele pentru slăbit. Acest lucru se datorează faptului că acest aliment este bogat în fibre, care oferă senzația de sațietate și, prin stabilizarea nivelului de zahăr din sânge, te ajută să te simți satul pentru mai mult timp. De asemenea, vitamina C găsită în grapefruit poate reduce riscul unor probleme de sănătate, cum ar fi cancerul și problemele cardiace. Acest aliment poate face minuni în scăderea colesterolului și îmbunătățirea digestiei, iar acidul folic găsit în fructe îl face o gustare ideală pentru femeile însărcinate. 

Broccoli

Acest aliment este cel mai hrănitor atunci când este consumat crud sau gătit la abur. Aceasta superlegumă conține sulforafan, un anticancerigen care acționează pentru a distruge substanțele chimice care cauzează cancer, pe care organismul le-ar putea absorbi fie din mediu, fie din alte alimente.

Pe lângă vitaminele A, C, E și K, o porție de broccoli gătit la abur conține aproximativ 20% din necesarul zilnic de fibre. În plus, o porție conține doar 31 de calorii. 

Conopidă

Deși culoare sa albă nu o face prea apetisantă, conopida este o legumă foarte versatilă și hrănitoare. Aceasta conține antioxidanți și substanțe fitochimice, care ajută organismul la combaterea bolilor cronice. Conopida este o sursă excelentă de acid folic, fibre și vitaminele C și K. 

Citește și: Top 10 alimente care combat oboseala. Ce ar trebui să incluzi în dieta ta pentru a căpăta energie

Mure

Murele sunt fructe foarte versatile. La fel ca multe alte fructe de pădure, acestea sunt bogate în vitamina C, precum și în antioxidanți cunoscuți sub numele de bioflavonoide. Mai mult, consumul constant de mure ajută la digestie, întărind țesuturile, astfel oferind corpului un aspect mai tânăr. 

Salată verde

Cele mai multe tipuri de salată verde, fie că vorbim despre salata romaine sau iceberg, conțin aproximativ 10 până la 20 de calorii per porție. Deși salata verde nu va oferi multe proteine ​​în dieta ta, ea conține o mulțime de vitamine și nutrienți precum acid folic, fier și vitaminele A și C.

Portocale

Portocalele sunt cunoscute pentru conținutul de vitamina C, însă citricele au multe alte beneficii pentru organismul nostru. Deoarece vitamina C este esențială în producția de colagen, portocalele ajută la menținerea aspectului mai tânăr al pielii. Portocala are un conținut scăzut de calorii, iar dacă nu mănânci acea membrană albă de sub coaja unei portocale, ar trebui să începi să o faci. Aceasta conține multe fibre, care ajută la scăderea colesterolului și a nivelului de zahăr din sânge.

Căpșune

O porție de căpșune conține mai multă vitamină C decât o portocală. În plus, căpșunele conțin un tip de antioxidant numit polifenoli și sunt o sursă bună de potasiu și fibre. Ele nu conțin grăsimi, sodiu și colesterol, ceea ce le face sănătoase pentru inimă. 

Etichete: dieta , alimente , sanatate , slabit

Intrebarea zilei

Au apărut deja decorațiunile de Crăciun în magazine, așa că spune-ne: tu când împodobești bradul?

Partenerii Nostri

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. peroz.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google LLC google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utmt, __utmb, __utmc, __utmz
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY, APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
auth_token, twll, secure_session, guest_id, __utma, remember_checked, remember_checked_on
Pinterest pinterest.com Vezi politica de confidenţialitate
_utma, _utmz, _b, _pinterest_cm, _pinterest_pfob, csrftoken
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Trimite
Vezi aici politica de confidențialitate