Healthy,And,Unhealthy,Food,Concept.,Top,View,Of,Fast,And
Sanatate

Dieta fără zahar. Cinci sfaturi simple pentru a-l elimina din alimentație

Zahărul este unul dintre cele mai nocive alimente din viața noastră. Acesta este principala cauză a diabetului zaharat, a obezității și poate fi cel mai greu aliment de eliminat din dieta noastră. Cu toate acestea, nu este imposibil. Un dietetician a analizat cele mai simple modalități de a reduce consumul de zahăr și de a duce o viață mai sănătoasă. 

De multe ori, apelăm la alimente sau băuturi dulci atunci când simțim că avem nevoie de plus de energie sau de un răsfăț. Astfel, o mulțime de oameni consumă, în medie, de două ori mai mult zahăr pe zi. Dacă te gândești să elimini sucurile și dulciurile din alimentație, trebuie să știi că nu e chiar atât e simplu. Multe dintre alimentele pe care le cumperi de la supermarket au zahăr adăugat, ceea ce poate face dificilă alegerea unui stil de viață mai sănătos. Produsele pe care le folosești zilnic, cum ar fi pâinea, pastele sau conservele, conțin o cantitate mare de zahăr pentru a le îmbunătăți gustul și durata de conservare. 

Cu toate acestea, există modalități simple de a elimina zahărul din dieta ta, mai ales că acesta este unul dintre factorii care cresc obezitatea și reprezintă motivul pentru care cazurile de diabet zaharat s-au dublat în ultimii 15 ani, potrivit Mirror. Eliminarea zahărului nu trebuie să fie un proces chinuitor. Dieteticianul Ruari Fairbains, CEO al One Year No Beer a explicat care este cel mai bun mod prin care poți elimina zahărul din viața ta „încet, dar sigur”. 

Citește și: Dieta despre care cercetătorii cred că ne-ar putea prelungi viața. Câtă carne ar trebui de fapt să consumăm

Aportul recomandat de zahăr este între 20g și 30g pe zi, dar, cum o sticlă de suc are 39g, majoritatea adulților depășesc doza recomandată, ajungând să consume, în medie, 55g de zahăr pe zi. Potrivit Serviciului Național de Sănătate, acest tip de dietă produce carii dentare, obezitate și diabet. În timp ce zahărul poate asigura funcționarea corpului nostru, cantitatea imensă de zaharuri „ascunse” sau „libere” încorporate în alimente face dificilă menținerea unui echilibru. 

Experții guvernamentali în sănătate spun că ar trebui să reducem consumul de zaharuri „libere”, deoarece acestea nu fac parte dintr-o dietă sănătoasă, spre deosebire de zaharurile mai sănătoase din fructe, lapte și legume. Zaharurile „libere” se găsesc în alimente precum dulciuri, prăjituri, biscuiți, ciocolată și în unele băuturi carbogazoase și sucuri. Acestea sunt alimentele cu zahăr pe care ar trebui să le excludem din dieta noastră. 

Cinci moduri prin care poți elimina zahărul din viața ta

Dormi bine

Un program de somn foarte bine organizat și de înaltă calitate poate avea un impact masiv asupra sănătății noastre fizice și mentale. Acesta ajută la reglarea modului în care corpul nostru procesează zahărul. Un studiu, realizat pe 4.000 de oameni, a arătat că cei care au dormit mai puțin de șase ore pe noapte au prezentat de două ori mai multe celule sensibile la insulină și predispuse la diabet. 

În mod obișnuit, glicemia corpului nostru crește între 4 dimineața și 8 dimineața, reflectând ciclul de veghe sănătos al unui model tipic de somn. Cu toate acestea, dacă corpul tău nu este pe deplin odihnit sau este obișnuit cu un mic dejun bogat în zahăr, acest lucru te poate face să te simți mai obosit dimineața. 

Citește și: Ce este dieta volumetrică - ce alimente sunt permise și ce beneficii are pentru sănătate

Un somn bun va ajuta corpul să se trezească ziua, fără zahăr în cafea sau cereale. „Uneori, tot ce trebuie să faci pentru a ține la distanță pofta de zahăr este să-ți repari obiceiurile de somn. Oamenii care dorm puțin, consumă mai multă mâncare nedorită, în principal din alimente grase, bogate în calorii, decât persoanele care își îndeplinesc cota zilnică de somn”, explică Ruari Fairbains. 

Reduceți consumul de alcool

Consumul de alcool ar putea fi cea mai simplă metodă prin care să reduci conținutul de zahăr din dieta ta. Berea, cidrul și vinul conțin  o cantitate mare de zahăr.  Spre deosebire de alte băuturi dulci, consumăm adesea mai multe beri sau pahare de vin într-o seară petrecută cu prietenii, ceea ce face ca nivelul zahărului din sânge să atingă vârful înainte de a se prăbuși, provocând acele pofte de mâncare târzii. 

Băuturile alcoolice reprezintă aproximativ 11% din aportul zilnic de zahăr al persoanelor cu vârsta între 30 și 64 de ani, potrivit lui Fairbains. „Aceste băuturi îți stimulează, de asemenea, pofta de mâncare, ceea ce poate provoca foame, ducând la supraalimentare. Alcoolul îți poate afecta, de asemenea, voința și judecata, pregătindu-te pentru alegeri alimentare proaste”, spune dieteticianul. 

Găsiți alternative cu conținut scăzut de zahăr sau fără zahăr

De departe, cea mai ușoară schimbare pe care o poți face în dieta ta este să consumi alternativele cu conținut scăzut de zahăr care sunt disponibile pentru majoritatea alimentelor zilnice. 

„În loc să vă aprovizionați dulapurile cu gustări dulci, înlocuiți cerealele, deserturile, batoanele de ciocolată, chipsurile și orice alte alimente bogate în zahăr, cu opțiuni de gustări sănătoase. Acestea includ covrigei din grâu integral, floricele de porumb, felii de mere înmuiate în unt de migdale, iaurturi neîndulcite, migdale aromate, legume și humus”, spune Ruari Fairbains. 

Reduceți alimentele cu amidon

Legumele care conțin amidon se vor descompune din carbohidrați complecși în carbohidrați simpli, adică zahăr. Astfel, dacă elimini zahărul, trebuie să fii conștient că vei renunța și la porumb și la cartofii prăjiți. 

Citește și: Dieta de post sau cum să scapi de cinci kilograme rapid, în doar șapte zile. Acest regim te ajută și să-ți detoxifiezi organismul

De asemenea, de evitat sunt și mazărea, morcovii, porumbul, cartofii dulci și fasolea lima dacă dorești să îți controlezi aportul de zahăr. Deși este puțin probabil să elimini aceste alimente din dieta ta, gândește-te la cât de multe dintre aceste legume consumi și cum reducerea lor te va ajuta să scazi aportul de zahăr pe zi. 

Citiți mai bine etichetele

Etichetarea alimentelor a fost schimbată în repetate rânduri în ultimul deceniu. Astfel, în prezent, zaharurile incluse și adăugate în produsele alimentare trebuie să fie declarate pe etichetă. 

Deși este destul de greu să găsești produse care nu conțin deloc zahăr, poți totuși să verifici etichetele și să faci cele mai bune alegeri când vine vorba despre alimentele pe care le consumi. Alege să cumperi doar alimentele care au un aport scăzut de zaharuri și care te vor ajuta să fii mai sănătos. 

„Este greu de identificat cuvântul zahăr pe etichetele produselor alimentare, deoarece poate avea până la 60 de denumiri. Toate reprezintă zahăr adăugat într-o formă sau alta. De exemplu, zaharoză, glucoză și alte cuvinte care se termină în „oză””, a declarat Ruari. 

Etichete: dieta , alimentatie , sanatate , zahar

Intrebarea zilei

Au apărut deja decorațiunile de Crăciun în magazine, așa că spune-ne: tu când împodobești bradul?

Partenerii Nostri

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. peroz.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google LLC google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utmt, __utmb, __utmc, __utmz
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY, APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
auth_token, twll, secure_session, guest_id, __utma, remember_checked, remember_checked_on
Pinterest pinterest.com Vezi politica de confidenţialitate
_utma, _utmz, _b, _pinterest_cm, _pinterest_pfob, csrftoken
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Trimite
Vezi aici politica de confidențialitate