cereale incoltite
Sanatate

Una dintre cele mai noi tendinte in materie de alimentatie sanatoasa sunt cerealele incoltite. Dar ce sunt, de fapt, acestea si sunt ele mai sanatoasa decat cele obisnuite? Germenii incoltite sunt plante verzi, foarte tinere, care incoltesc din semintele aproape fiecarei forme vegetale. Acestea pot fi nuci, seminte, cereale, legume, dar si o serie de ierburi.

Sunt mai sanatoase cerealele incoltite decat cele integrale obisnuite? Ce raspund expertii

Una dintre cele mai noi tendinte in materie de alimentatie sanatoasa sunt cerealele incoltite. Dar ce sunt, de fapt, acestea si cat de sanatoase sunt in comparatie cu cele obisnuite? Germenii incoltite sunt plante verzi, foarte tinere, care incoltesc din semintele aproape fiecarei forme vegetale. Acestea pot fi nuci, seminte, cereale, legume, dar si o serie de ierburi.

Ce sunt cerealele incoltite?

Toate cerealele integrale- incoltite sau nu- sunt benefice organismului pentru ca sunt bogate in fibre, fier, folat si vitamine B. Cele doua categorii difera prin prisma prelucrarii bobului recoltat.

Pentru incoltirea cerealelor, cele integrale sunt inmuiate in apa pana ajung sa germineze si apoi sunt uscate inainte de a se finaliza complet procesul. Procedeul de germinare ofera beneficii nutritionale distincte, deoarece endospermul, fitatul si amidonul incep sa se descompuna, permitand astfel absorbtia mai multor nutrienti atunci cand este consumat si usurand digerarea produsului final.

Whitney Linsenmeyer sustine ca "unele dintre substantele nutritive pot deveni mai biodisponibile prin procesul de incoltire, ceea ce inseamna ca pot fi mai usor absorbite de organism. Un studiu asupra meii incoltite a constatat ca biodiversitatea fierului a crescut cu 300%, ceea ce este notabil deoarece deficitul acestui mineral este unul dintre cele mai comune la nivel mondial".

Potrivit lui Linsenmeyer, nivelurile de proteine, fibre, antioxidanti si fotochimici cresc atunci cand amarantul, orezul brun, graul si meiul sunt consumate incoltite.

De asemenea, cercetatoarea Lisa Kissing Kucek a descoperit ca germinarea este o metoda eficienta de reducere a proteinelor problematice pentru boala celiaca, alergiilor la grau si a unor tipuri de sensibilitate la graul non-celiac. Studiile suplimentare au descoperit ca incoltirea scade nivelul glutenului cu 47%.

Ce spun specialistii despre produsele coapte realizate din cereale incoltite

In ciuda beneficiilor oferite de boabele incoltite, expertii avertizeaza ca in produsele coapte se adauga un ingredient numit proteina vitala a graului, un gluten care anuleaza multe dintre beneficiile pentru sanatate ale germinarii.

"Daca doriti ceva care arata ca painea si are gust de paine [facuta cu boabe incoltite] trebuie sa aveti acolo un fel de proteine din seminte care sa capteze dioxidul de carbon din drojdie", a explicat Sorrells pentru Huff Post.

Sursa foto: Shutterstock.com

Intrebarea zilei

Sunteți impulsivi când vine vorba de cumpărături sau luați doar strictul necesar?

Partenerii Nostri