Cele mai bune diete în 2022/ Shutterstock
Sanatate

Cele mai bune diete în 2022/ Shutterstock

Cele mai bune diete în 2022. Cum să-ți alegi regimul alimentar în funcție de nevoile tale

Un nou an înseamnă rezoluții noi, iar printre acestea cea mai întâlnită este slăbitul. Cu toții ne dorim să avem silueta mult dorită și mulți încep să se ocupe de acest aspect încă din luna ianuarie pentru arăta foarte bine în lunile de vară. Iată cele mai bune diete pe care să le încerci în 2022. 

Nutriționiștii recomandă celor care doresc să facă o schimbare anul acesta să facă pași mici și să evite transformările bruște în stilul lor de viață. Un regim alimentar potrivit și un program de exerciții fizice sunt secretul pentru a avea silueta mult dorită. 

Un grup de peste 25 de dieteticieni și experți în domeniul nutriției de la U.S. News & World Reports, a clasat cele mai bune diete pe care oamenii trebuie să le încerce în 2022. În studiul lor, aceștia au concluzionat că cele mai bune diete din 2022 sunt următoarele: dieta mediteraneană, urmată de o legătură între dieta DASH și dieta Flexitariană.

Dieta mediteraneană este bogată în fructe, legume, cereale integrale, leguminoase și ulei de măsline. Carnea de pasăre, peștele și fructele de mare sunt recomandate în locul cărnii roșii. De asemenea, în timpul acestui regim alimentar vinul roșu poate consuma regulat, în cantități moderate. Sudiile arată că beneficiile dietei mediteraneene sunt multiple: o scădere mai bună în greutate, un control mai bun al nivelului de glucoză (zahăr) din sânge și o sănătate mai bună pe termen lung.

Citește mai mult: Dieta Mediteraneana, reguli si beneficii. Cum poti slabi 4 kg in 6 zile

Dietele DASH și Dieta Flexitariană au fost, de asemenea, lăudate pentru beneficiile lor pentru sănătate. Potrivit Bibliotecii Naționale de Medicină, o bibliotecă medicală guvernamentală cu sediul în Maryland, dieta DASH pune accent pe legume, fructe și cereale integrale și include produse lactate fără grăsimi sau cu conținut scăzut de grăsimi, pește, carne de pasăre, fasole, nuci și uleiuri vegetale. Aceasta limitează alimentele bogate în grăsimi saturate, inclusiv carnea grasă, produsele lactate cu grăsime, băuturile și dulciurile îndulcite cu zahăr și uleiurile tropicale precum nucă de cocos, miez de palmier și uleiuri de palmier. 

Dieta Flexitariană, conform Clinicii Cleveland, implică, în esență, o alternativă flexibilă la a fi vegetarian. Astfel, te concentrezi în continuare pe fructe, legume, cereale integrale, leguminoase și nuci, dar ocazional poți consuma și carne.

Citește mai mult: Ce presupune dieta flexitariană, regimul cu ajutorul caruia slabesti mancand vegetarian, dar si carne

Care au fost cele mai căutate diete din anul 2021

Dacă este să clasăm anul în care oamenii s-au axat cel mai mult pe schimbarea regimului lor alimentar, putem spune că anul 2021 este cu siguranță acesta. Anul care tocmai a trecut a fost despre alegeri noi, schimbarea obiceiurilor negative și a stilului de viață, astfel că cei mai mulți dintre oameni au optat pentru o dietă care să-i ajute să slăbească acele câteva kilograme care le-au dat bătai de cap. 

Găsirea unui plan de alimentație sănătos, care să va ajute să pierdeți kilogramele în plus într-un mod sigur, fără a va pune sănătatea în pericol, este un proces lung, ce implică documentare și cunoașterea propriului organism. Și chiar dacă internetul este plin de diete de slăbit, nu trebuie să cadeți în capcană dietelor de înfometare sau de numărare excesivă a caloriilor ci, mai degrabă, să ascultați de sfatul experților și să transformați informațiile într-un stil de viață sănătos. Iată care au fost cele mai căutate diete din anul 2021. 

Dieta Keto „Lite” - Aceasta este vesiunea nouă a dietei Keto și presupune un consum bogat de proteine, grăsimi moderate din surse de înaltă calitate (migdale, nucă de cocos, avocado) și zaharuri extrem de scăzute, fără mai mult de 4g carbohidrați. De asemenea, dieta Keto Lite presupune consumul de alimente fără gluten, ceea ce reduce numărul de carbohidrați.

Citește mai mult - Dieta ketogenica. Ce spun oamenii de stiinta despre regimul alimentar

Postul intermitent - Această dietă presupune să nu mănânci nimic pentru marea majoritate a zilei, având scopul de a ajuta oamenii să piardă în greutate, în mod natural, prin îndepărtarea obiceiului de a ronțăi constant. Cea mai populară versiune este metoda 16/8 ce se bazează pe un aport alimentar de opt ore, urmat de o perioadă de restricție alimentară de 16 ore.

Citește mai mult: Postul intermitent – ajută sau nu la slăbit? Ce au descoperit cercetătorii de la Universitatea din California

Dieta MIND - Aceasta dietă este o combinație între dieta mediteraneană și cea DASH și are scopul de a reduce riscului de dezvoltare a bolii Alzheimer și a altor tipuri de demență. Se bazează, în mare, pe consumul alimentelor pe bază de plante, pe consumul de fructe, legume, cereale integrale, nuci, pește și produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi și sodiu. De asemenea, este indicat consumul de curcuma, ciocolata neagră, broccoli și Omega 3.

Dieta volumetrică - Ideea din spatele acesteia este să consumi cantități mari de alimente cu un conținut scăzut de calorii, pentru a declanșa senzația de plin. Exemple de alimente permise sunt supele, precum supa de pui, legumele fără amidon, precum morcovii și kale și orice tip de fructe. Uitați de friptură, uleiuri bogate în grăsimi și ciocolată.

Intrebarea zilei

Ce planuri ai, ce vei face în primele luni ale anului 2024?

Partenerii Nostri